Plaats rust... Rust.

15 oktober 2018 - Lac de Bouzey, Frankrijk

Heerlijk geslapen tot een uur of 9 en vervolgens gedoucht en m'n bestelde brood opgehaald in de kampwinkel. Vandaag staat weer in het teken van rust... even de beenspieren wat laten aansterken. Na het ontbijt drink ik een kopje koffie op het terras aan het meer. Zelf heb ik geen koffiezetter meegenomen, een café noir grande uit een Barista smaakt een stuk beter. De zon begint alweer te prikken en m'n weerapp voorspelt dat de hele week nog zo blijft langs mijn route. Bofferd!
Vanaf het terras zie ik langs de waterlijn twee tot de tanden met hengels bewapende vissers zitten. Tijdens mijn zit op het terras en de korte wandeling erna heb ik slechts 1 piepje gehoord, en dat was ook nog loos alarm. Ze zaten er al vroeg, antwoordden ze, des gevraagd, de tent-voor-de-nacht hadden ze zojuist afgebroken en ingepakt. En nee... gevangen hadden ze nog niets. Ik wenste ze succes en liep de damwand van het stuwmeer op. Daar lagen in het water grote scholen vis... van zon 20 cm tot zeker 70 cm lang... lekker rustig, nét onder het oppervlak, te genieten van het zonnetje...zo'n 100 meter verwijderd van de kustbatterij van de vissers. Ik kon een glimlach niet onderdrukken.

Verder wat gelezen, het is nog steeds feest in Parijs en Hemingway is erbij, en een Grimbergen Rouge gedronken op het terras... Als je denkt dat je een 'dubbel' krijgt, dan is de frambozensmaak geen verwennerij, wel lekker fris met dit weer.

Op weg naar de tent even électricité geregeld om alles wat opgeladen moet worden weer op te laden. Kost niets extra... Mercí !

En dan is het alweer tijd om aan eten te denken. Ik heb nog een paar zakjes macaroni, een potje saus en geraspte kaas die nog net niet over de datum is, dus ik zet water op voor de macaroni. Bij het afgieten ging het mis... Ik liet de pan met inhoud uit m'n handen glijden onder toeziend oog van een Hollands stel dat vanmiddag schuin achter me is komen wonen. De macaroni terug in de pan gedaan vanuit de buitenspoelbak... het zag eruit als een streekgerecht, maar ik had nog macaroni, dus ben toch maar opnieuw begonnen. De verloren gegane pasta was wel perfect 'al dente', over de kooktijd hoefde ik me geen zorgen meer te maken.

Nu hoofdlampje op en weer naar het feest in Parijs. Bonne soirée !

1. Tom Jacobs:
    17 oktober 2018
    Indien te tijd heb, Oostelijk verplaatsen richting Parc Natural Vosges, de moeite waard om door te fietsen, mits niet teveel om. Mooie foto's.

Bon Voyage!:)
  2. Yvonne de Rooij:
    17 oktober 2018
    Super 👍 wat ben je al ver en wat zonde van de macaronie ...hopelijk heeft het je wrl gesmaakt . Succes ! Ik volg je 🤗