Naar Lyon.

22 oktober 2018 - Lyon, Frankrijk

Inmiddels zijn we alweer ruim twee weken verder. Het is vandaag dinsdag 6 november en ik ben al ruim een week in Cassis, maar daarover later. De afgelopen twee weken heb ik achtereenvolgens schaamteloos gebruik gemaakt van de noordenwind, met dagtotalen van boven de 140 km, en ben ik beland in jeugdherbergen in Arloes en Cassis, die beiden tussen 10 en 17 uur gesloten zijn, ook voor gasten, zodat opladen van telefoon en laptop lastig was. Vooral hier in Cassis is dat een probleem... De herberg is niet aangesloten op elektriciteitsnet en waterleiding. De geringe stroom die voorhanden is komt van een paar zonnepanelen en het beschikbare water komt uit een reservoir met opgevangen regenwater. De afgelopen week was het erg druk, vakantieweek in Frankrijk, met klimmers en wandelaars en was het dringen bij de schaarse oplaadmogelijkheden achter de receptie. Deze week is het rustig, zijn m'n apparaten weer vol en zal ik, zover m'n geheugen dat toelaat, de draad hier weer oppikken.

We waren gebleven bij de auberge die al 10 jaar geen kamers meer verhuurde en waar mijn hoop op een douche en opladen van telefoon en GPS nog even vervloog. Ik sliep in m'n tent op het parkeerveld van de auberge, met als enig gezelschap een roodborstje dat om me heen van tak naar tak fladderde. (zie foto).

In het Jaar des Heeren 2018, op maandag 22 oktober, ontwaakte ik daar bij het opkomen van het zonnetje. M'n tent en overige spullen droogden snel en ik kon vroeg op weg naar Lyon, slechts ca. 40 kilometer verderop. Via Google had ik daar een jeugdherberg gevonden in Vieux Lyon