Fumay - Charleville-Mézières

6 oktober 2018 - Charleville-Mézières, Frankrijk

Vandaag lekker uitgeslapen. Weer een stralend blauwe lucht en geen zuchtje wind. De tent was van buiten en van binnen drijfnat van de dauw en condens. Het duurde even voor ik dat redelijk droog had en de zon kwam pas om 11 uur over de heuvel om het droogproces af te ronden, zodat ik pas om half 12 op de fiets zat. Het is zaterdag en een stuk drukker op het mooie fietspad langs de Maas. Het schoot qua afstand niet echt op vandaag, maar het was heel gezellig. Ik was nogal een bezienswaardigheid met m'n volbepakte fiets met aanhangwagen en heb in diverse talen een praatje gemaakt.
Om een uur of 4 was ik na 55 km in Charleville-Mézières. Volgens mijn routeboek zou de plaatselijke camping inmiddels gesloten zijn, maar dat bleek niet het geval. Ook deze receptioniste begon weer over m'n tante en de caravan 🤔... volgens mij mis ik wat 😉 Ik was de enige met een tent op de camping... De rest van de bevolking bestond uit camperechtparen, in meer of mindere mate grijs en grijzend. De bij de camping behorende cafetaria was ook open... daar heb ik een Burger Maison gegeten met frites en salade in gezelschap van een Nederlands camperstel. Zij kwamen terug uit Spanje en waren weer op weg naar huis.

Weer lekker vroeg op het luchtbed vandaag... Morgen om 6 uur loopt de wekker af! 😁
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Tygo: