Charleville-Mézières - Dun-sur-Meuse

8 oktober 2018 - Dun-sur-Meuse, Frankrijk

Het was/is weer prachtig zonnig weer vandaag met een vlakke route over het fietspad langs de Maas op het programma. Tot vlak voor Sedan ging alles van een leien dakje, maar in de korte afdaling richting centrum begon het achterwiel te zwabberen... Lekke band. Afijn, no worries, plakspullen genoeg. En ben ook blij dat ik last-minute nog een mannelijke pomp met manometer besteld heb.. die was zijn gewicht in goud waard.
Volgens het routeboekje zou bij Mouzon het fietspad ophouden. 8,5 km daarvóór volgde ik bij Reilly dus gewoon de ingetekende route... Dat zou een fietspad moeten zijn, maar ik moest 'en un momento dado' klunen door een weiland. Ach ja, het is mooi weer... Avontuur bestaat nog.
Om wat verloren tijd in te halen besloot ik om wat lussen af te steken. Dat kwam me op wat pittige klimmetjes te staan 😅. Het voordeel van klimmetjes is dat ze zo goed als altijd gevolgd worden door een afdaling...met 55 km/uur naar beneden maakt een hoop goed en geeft de broodnodige verkoeling.
Ik had Verdun willen halen vandaag, maar de brain-been coördinatie is nog niet optimaal met dat geklim. Bij Dun-sur-Meuse was de pap op. Volgens het routeboek zou de plaatselijke camping aan het Lac Vert tot 15 oktober open moeten zijn, maar helaas... die was al 'gesloten'. Ik kon er wel op, dus heb een mooi gratis plaatsje aan het water. 😎
De tent staat weer... Ik ga een blik Chili con Carne soldaat maken en dan lekker pitten.

A demain!

1. Kim buijsrogge:
    8 oktober 2018
    Mooi plekje met je tent zo aan het water! 😘
  2. Tom Jacobs:
    8 oktober 2018
    Mooie foto's en ook off road moet je ondergaan 🤤🤣🤣, geniet van het moment✌